Walter Gropius tarafından kurulan Bauhaus Okulu, grafik tasarım, mimarlık, fotoğrafçılık ve endüstriyel tasarım gibi alanları bir araya getirerek kitleleri etkilemiştir. Bauhaus’daki eğitim anlayışı, sanat ve zanaatın birleşmesiyle şekillenerek, tasarımda yenilikçi ve işlevsel bir dilin oluşmasına olanak tanımıştır. Okulun önemli sanatçıları, László Moholy-Nagy, Herbert Bayer ve Josef Albers gibi isimler, tipografi, fotoğraf ve grafik tasarımı birleştirerek, grafik tasarımın temellerini oluşturmuşlardır. Moholy-Nagy, tipografi ve fotoğrafın birleşimini görsel iletişimde yeni bir düzeye taşıması sayesinde, “tipo-foto” yöntemini modern grafik tasarımına kazandırmıştır. Bauhaus, sadece bir sanat okulu olmamış, estetik ile işlevselliği bir araya getiren tasarımlar üretmiş, endüstri ve sanatı buluşturmuştur. Bu dönemin afişleri, sanat ve tasarım dünyasında görsel iletişimin gücünü en iyi şekilde kullanarak, grafik tasarım tarihine geçmiştir. Bu çalışma, günümüzde önemli izlerini taşıdığını gördüğümüz bir ekol olan Bauhaus okulundaki usta sanatçıların, afiş tasarımlarında kullandıkları tipo-foto yöntemini incelemeye ve aktarmaya odaklanmıştır. Çalışma, Bauhaus dönemi sanatçı ve tasarımcılarının, afiş tasarımlarındaki düşünce yapısını, tipo-foto yöntemiyle nasıl uyguladığını aktardığını araştırmıştır.
The Bauhaus School, founded by Walter Gropius, influenced fields such as graphic design, architecture, photography and industrial design. The understanding of education at Bauhaus was shaped by the combination of art and craft, allowing the formation of an innovative and functional language in design. Important artists of the school, such as László Moholy-Nagy, Herbert Bayer and Josef Albers, created the foundations of graphic design by combining typography, photography and graphic design. Moholy-Nagy brought the “typo-photo” method to modern graphic design, taking the combination of typography and photography to a new level in visual communication. Bauhaus was not just an art school, it produced designs that brought together aesthetics and functionality, and brought together industry and art. The posters of this period went down in the history of graphic design by making best use of the power of visual communication in the world of art and design. This study focuses on examining and conveying the letterpress-photo method used in poster designs by the master artists of the Bauhaus school, a school that we see important traces of today. The study conveys how artists and designers of the Bauhaus period applied the mindset in poster designs using the letterpress-photo method.