Bu araştırmanın kapsamı Yansıtmacı sanat kuramı ve temelde yansıtmacı sanat kuramına dayanan ancak bazı farklılıkların bulunduğu Marksist kuram ve Marksist kuramın içeriği olarak esas ele alacağımız konu toplumsal gerçekçilik kavramıdır. Türkiye’de toplumsal gerçekçilik kavramı üzerine resimler 1940’lı yıllarda Yeniler grubunun toplumsal içerikli resim yapmalarıyla başlar. Yerel konular seçerek, ülkenin ve toplumun genel durumundan etkilenen sanatçılar, toplumu siyasi, ekonomik ve sosyal açıdan yorumlayarak tuvallerine yansıtmışlardır. Toplumsal gerçekçilikte konular sıradan insanlardan seçilir. Toplumsal gerçekçilik dediğimiz zaman ise aklımıza gelecek sanatçılardan bir tanesi de Neşet Günal’dır. Neşet Günal toplumsal gerçekçilik sanat anlayışının Türkiye’de yerleşmesinde büyük katkı sağlamıştır.
Bu çalışmada Neşet Günal’ın hayatı ve eserleri Toplumsal gerçekçilik kavramı üzerinden değerlendirilecektir. Önce Yansıtmacı kuram ve Marksist kuram hakkında bilgi verilmiş daha sonraa da toplumsal gerçekçilik kavramı üzerinden hem sanatçının hayatı hem de resimleri üzerinde çözümlemeler yapılmıştır.
The scope of this research is reflective art theory and Marxist theory, which is basically based on reflective art theory but has some differences, and the main subject we will discuss as the content of Marxist theory is the concept of social realism. In Turkey, paintings on the concept of social realism began in the 1940s with the Yeniler group's paintings with social content. Artists who were influenced by the general situation of the country and society by choosing local subjects reflected the society on their canvas by interpreting it from political, economic, and social perspective.In social realism, subjects are chosen from ordinary people. When we say social realism, one of the artists that comes to our mind is Neşet Günal. Neşet Günal made a great contribution to the establishment of the social realism concept of art in Turkey.In this study, Neşet Günal's life and works will be evaluated through the concept of social realism. First, information was given about Reflective theory and Marxist theory, and then analyzes were made on both the artist's life and his paintings through the concept of social realism.