Bu makale, görsel araştırmayı ve özellikle de fotoğrafçılığı, anlık bilgi alanını incelemenin bir yolu olarak tanıtmaktadır. Bu çalışma, fotoğrafı bir iletişim aracı olarak kullanan mimarlık ile fotoğrafı mekansal bir nesne olarak kullanan fotoğraf arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. Bu ikili ilişki, tasarıma yönelik fotoğrafçılığı kendi tarzında yönlendirmesi için önemlidir. Ek olarak, fotoğraf ve fotoğraf uygulamalarının antropolojik çalışmalarında maddi düşüncenin etkisi ve etkinliği de ele alınmaktadır. Uygulamadaki bu önemli tartışmaların bazı yönleriyle ilgilenmeye çalışmaktadır; bu tartışma, sosyal araştırmalarda fotoğrafın kullanımına ilişkin kısa bir açıklamayı takip etmektedir. Bu tür analitik stratejiler, fotoğrafların analizini yalnızca görsel olanın ötesine taşıyarak fotoğraf aracılığı ile mekanı daha rasyonel bir biçimde algılamamızın faydasını ortaya koymaktadır. Mekan, algı, ve fotoğraf kompleksinin temel analitik konumları gözden geçirildikten sonra, fotoğrafların maddi çalışmaları örnekler üzerinden araştırılmıştır: fotoğraf üzerinden değerlendirilip nesnelerin bir araya getirilmesinde aktif hale geldiği “yerleştirme” fikri ve materyalin yeniden amaçlanma süreçleri ve mekanın daha güzel bir biçimde düzeltilmesi fikri ele alınmıştır. Makale, fotoğrafların yalnızca görsel içerik yoluyla değil, mekandaki ilişkileri geliştiren ve de bu ilişkiler aracılığıyla oluşturulan daha güzel bir nesne dünyası ile somutlaştırılmış mekanlar oluşturabileceğini savunmaktadır. Çalışmada, güncelliğini şu ana kadar yitirmeyen, düşünceleri ve tasarımları üzerine en çok yazılmış ve yazılmaya devam edilen mimar Le Corbusier’nin, günümüzde en güncel veya en popüler sanat dalı olan fotoğraf ile kurduğu bağ örneklenmektedir.
This article introduces visual research, and photography in particular, as a way to examine the field of instant knowledge. This study focuses on the relationship between architecture, which uses photography as a communication tool, and photography, which uses photography as a spatial object. This dual relationship is important for him to direct design photography in his own way. In addition, the influence and effectiveness of material thinking in anthropological studies of photography and photographic applications are also discussed. It attempts to deal with some aspects of these important debates in practice; This discussion follows a brief explanation of the use of photography in social studies. Such analytical strategies show the benefit of perceiving the space in a more rational way through photography, by taking the analysis of photographs beyond the mere visual. After reviewing the space, perception, and the basic analytical positions of the photographic complex, the material studies of the photographs were investigated through examples: the idea of “placement”, in which the objects were evaluated through photography and activated in the bringing together, and the processes of re-purposing the material and the idea of correcting the space in a better way were discussed. . The article argues that photographs can create a more beautiful object world and embodied spaces that develop relationships in space, not only through visual content. In the study, the connection between the architect Le Corbusier, who has not lost his currency until now, and whose thoughts and designs have been written and continues to be written most, with photography, which is the most current or popular art branch today, is exemplified.