TV günümüz teknolojisinde en çok seyredilen ve en çok etkilenilen kitle iletişim araçlarındandır. Özellikle ilköğretim dönemi çocukların gelişiminde çocuk programlarının etkisi gözle görülebilir ve çarpıcı bir durumu göstermektedir. Ayrıca yapılan çalışmalar çocukların soyut döneminde izledikleri ve gördükleri bir resmin etkisinde kaldığını göstermektedir. Fizyolojik organizmanın en hızlı gelişim gösterdiği 3 – 6 yaş grubundaki çocukların gördükleri olumlu ya da olumsuz davranışları zihinsel süreçte işledikleri, öğrendiklerini denediklerini görmek pek çok vakada görülmüştür. Son yıllarda animasyonla yapılan reklam filmlerinde reklam verenler çocukların bu özelliklerinden çokça yararlanmaktadırlar. Çocuklar televizyon ekranlarına bir araştırmacı gözüyle bakmakta ve gördükleri şekillere farklı anlamlar vermektedirler. İlgi noktası olarak kahraman olan karakterlerin davranış şekillerinde ve en çok üzerinde vurgu yaptıkları hareketlere odaklanır. Gelişimin bu döneminde çocukların gelişimsel ödevlerine uygun programlar çocukların gelişimlerine olumlu katkılar sağlamaktadır. Araştırmacılar, özellikle okul öncesi çocuklara yönelik çalışmalar yapılmasının, başarının ilk adımlarını getireceği konusunu bir çok çalışmada belirtmişlerdir. Türkiye’de yayında olan birden çok çocuk kanalı bulunmaktadır. Fakat bunlar içerisinde özellikle TRT çocuk kanalı çocukların gelişim özelliklerine göre içerikler geliştirdiği görülmüştür. Bu araştırmada, TRT Çocuk kanalında görsel dizi olarak yayınlanan 5 çizgi film incelenmiştir. Bunlarda spor temasının işlenme biçimlerine ve yer alma sürelerine bakılarak karşılaştırmalar nitel olarak yapılmıştır. Sonuç olarak çizgi film teknolojisi günümüzde çocukların ve ebeveynlerin hayatında büyük bir yer kaplamakta ve izleyenlere verilen mesajlar bu mecrada dikkatle takip edilmektedir. Yeni bir spor eğitim sistemi kurulurken bu alandan yararlanarak daha nitelikli ve geniş bir spor bilgi sistemi oluşturulabilir. Bu alanda çalışma yapacak araştırmacılar için yeni bir araştırıma alanı oluşturulabilir. Sistem, daha alt yaş gruplarına öğrenmeyi daha zevkli ve istendik yönde yapacağından çocuklarda ki ön öğrenme düzeyi de bu alandan daha çok yararlanabilir. Günümüzde farklı alanlarda dijital animasyon programlarından yararlanılabilmektedir. Gerek eğitimlerde gerekse reklamsal alanlarda bir çok uygulamada farklı disiplinler arası işbirliği kurulabilir.
TV is one of the most watched an most influenced mass media in today’s technology. Especially in the development of children in the first academic period, the effect of children’s programmes shows a noticeable and striking situation. Furthermore studies show that children are influenced by a picture they follow in the abstract period. Physiologically, it has been observed in many cases that children in the 3 - 6 age group, where the organism develops the fastest, develop positive or negative behaviors in the mental process and try to learn. In recent years, advertising films with animation have benefit many of the children’s features. Children look at television screens as a researcher and give different meaning to the shapes they see. I focuses on the behavior of the characters that are heroes as points of interest and the movements they emphasize most. In this period of development, programs suitable for children’s developmental assignments contribute positively to their development. Researches have stated in many studies that the first steps of success should be made, especially for pre school children. There are multiple children’s channels in Turkey. However, it was observed that the TRT children’s channels developed according to the developmental characteristics of children. In this study, 5 cartoons published as a visual series on TRT children’s channel were examined. In these 5 cartoons, comparisons were made qualitative by looking at the modes of the sport theme being processed and the duration of their taking. As a result cartoon technology today occupies a big place in the lives of children and parents and the messages given to the audience are carefully followed in this medium. When the establishing a new sports training system, a more qualified and extensive sports information system can be created by leveraging this space. A new research area can be created for researchers who will work in this field. As the system will make learning to lower age groups more enjoyable and desirable, the level of pre-learning in children can also benefit from this field. Nowadays, digital animation programs can be utilized in different areas.