Kıbrıs, gerek jeopolitik konumu gerekse doğal zenginlikleri nedeniyle tarihi boyunca birçok medeniyetin himayesi altına girmiş ve bu sebeplerle de sürekli olarak göç alan ve göç veren bir ada ülkesi olmuştur. Bu göç hareketlerinin içerisindeki en fazla nüfus yoğunluğu Osmanlıların adayı fethinden sonra yaşanmış ve Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden birçok insanın adaya yerleştirilmesi neticesinde Kıbrıs’taki Türk varlığı başlamıştır. Son göç dalgası ise 1974 Barış Harekâtından sonra gerçekleştirilmiş ve yaşanılan iç ve dış göçlerle Kıbrıs, iki toplumlu bir ada ülkesi olarak günümüzde de mevcut statüsünü sürdürmektedir. Bu çalışmada da; 1974 sonrası Türkiye’den Kıbrıs’a gerçekleştirilen dış göç hareketleri sonucunda yerleşik kültür ile sonradan gelenlerin birbirleriyle etkileşimleri, Kıbrıs kültürüne uyumları ve kültürlenme seviyelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı bu çalışmaya 531 kişi katılmıştır. Araştırma sonucunda; Türkiye’den gelen ilk kafile grubunun ve Türkiye’de doğmuş çocuklarının kendi kültürünü devam ettirmeye çalıştığı, KKTC’de doğan ikinci kuşak çocukların iki kültürü bir arada sürdürmeye çalıştığı ve üçüncü kuşak bireylerin ise Kıbrıs kültürü ile Türkiye kültürünün birleştiği karma bir kültür oluşturduğu tespit edilmiştir.
Cyprus has remained under the domination of many civilizations due to its geopolitical location and natural riches throughout the history. Because of these reasons, it became to an island that allowing immigrant and emigrant continuously. The highest population density of these migration movements occurred after the Ottoman conquest of the island and as a result of placing many people to the island from various regions of Turkey, the Turkish presence began. The recent wave of migration has been performed on the island after the 1974 Peace Operation, and Cyprus continues its current status as a bi-communal island country at the present time after the internal and external migration. Aim of this research is to examine the interaction between newcomers and the current culture, adaption to Cyprus culture and their acculturation levels in terms of various variables according to the result of the external migration movements performed after 1974. In this research, data’s were collected from 531 participants by mixed method. As a result, it was found that the first group of delegations from Turkey and their children who were born in Turkey is trying to maintain their own culture, second generation children who were born in Cyprus are trying to maintain a combination of two cultures and the third generation children have been identified as a combined culture that unite the culture of Turkey with the Cyprus culture.