Bahâîlerin Kullandığı Felsefi ve Dini Argümanlar

Author :  

Year-Number: 2024-Cilt 10 Sayı 12
Yayımlanma Tarihi: 2024-12-23 11:16:23.0
Language : Türkçe
Konu : Diğer...
Number of pages: 2393-2403
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

İslam Tarihi incelendiğinde mehdi beklentisinin sürekli suiistimal edildiği ve bu sebepten ötürü Müslüman kabul edilmeyen yeni grupların ortaya çıktığını görürüz. 1844 yılında mehdiye açılan bir “kapı” olduğunu ileri süren Mirza Ali Muhammed, bu iddia ile yetinmekle kalmayıp zamanla peygamberliğini de ilan eder. Kendisinden sonra gelen Mirza Hüseyin Ali ise, Mirza Ali Muhammed’in sadece kendini müjdelemek için geldiğini iddia eder. Mirza Hüseyin Ali ayrıca kendi peygamberliğini delillendirmek için sık sık Kur’an-ı Kerim, İncil ve Tevrat’a da başvurur. O, Hz. Muhammed’e ait olduğunu ileri sürdüğü birçok rivayeti de kendisinin mehdi/nebi olmasına delil gösterir. Kendi peygamberliğini kanıtlayabilmek için birtakım aklî istidlal yöntemlerine de sıklıkla başvurur. Mirza Ali Muhammed kendi peygamberliğine delil olabilmesi için Kur’an-ı Kerim ayetlerini de çoğu zaman ezoterik bir yöntem kullanarak açıklar. O, Kur’an-ı Kerim’de geçen kıyamet ve bulut kelimelerinin herkesin anladığının aksine kendi peygamberliğine delil olduğunu ileri sürer. Kur’an-ı Kerim’de geçen “Muhammed peygamberlerin sonuncusudur.” ayetini de bu anlayışla yorumlar. Aynı zamanda içerisinde yetiştiği İran kültüründen bazı motifleri kendi peygamberliğine delil olarak kullanır. İran’da yaygın olan Mehdi inancını da kendi düşüncesini destekleyen bir unsur olarak kullanmayı da bilmiştir.  İnsanlığın sürekli gelişme kaydettiğini ve bu gelişmeden ötürü peygamberlik makamının Hz. Muhammed ile sona eremeyeceğini ileri sürer. “Peygamber kabrinde bin yıl kalmayacaktır.” gibi hadis kitaplarında bulunmayan bir cümleyi kendilerine delil göstererek 1844 yılında yeni bir din söyleminde bulunur.

Keywords

Abstract

When the Islamic History of Muslims is examined, it is seen that the expectation of the Mahdi is constantly abused and therefore new groups that aren’t designated as Muslims are emerging among Muslims. Mirza Ali Muhammad, who declared himself to be a gateway to Mahdi in 1844, not only contented himself with this claim, but also proclaimed his prophecy. Mirza Hussein Ali, who came after him, claims that Mirza Ali Muhammad had only come to evidence his prophethood. Mirza Hussein Ali also frequently refers to the Quran, the Bible, and the Torah to prove his own prophethood. Many rumors that he claimed to belong to Muhammad shows evidence of his Mahdism. In order to prove his own prophethood, he also puts forward his own mental methods. Mirza Ali Muhammad clarifies that Quran verses by using esoteric method to be proof to his own prophethood. He claims that the terms "apocalypse" and "clouds" in Quran are the evidence to his prophethood contrary to what everyone understands. He interprets the Quran verse "Muhammad is the last propheth" in that way. At the same time,he uses some motives belongs to İran culture where he grew up as evidence to his prophethood. Also,he uses Mahdi belief in İran as a supportive idea to himself. He claims that humanity always make a progress and as a result of that prophetic office cannot be out with Muhammad. He manifests a new religion in 1844 by showing a sentence which is not present in hadith books like "Prophet will not stay in the grave a thousand year".

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics