Türk süsleme sanatları içerisinde önemli bir yeri olan ebru, eskiden yardımcı sanat olarak kullanılırken günümüzde tek başına kullanılan bir sanat türü haline gelmiştir. Ebru, salep kıvamında yoğunlaştırılmış su üzerine öd ilave edilmiş boyaların fırça ile atılarak şekil verilmesi ve kağıt, ahşap, deri gibi yüzeylere alınması yoluyla meydana gelir. Eskiden ebru sadece kağıt üzerinde uygulanırken günümüzde çok çeşitli materyallerle birlikte kumaş üzerine de uygulanmaya başlanmıştır. Bu araştırmada piyasadan alınan farklı tip kumaş yüzeylerine ebru uygulanarak hangi kumaş tipinin görsel olarak daha iyi sonuç verdiğinin, hangi tip kumaşların ebru uygulanması sırasında kolay çalışmaya imkan sağladığının belirlenmesi ve sürtünme haslık değerleri bakımından karşılaştırılarak hangi kumaş tipinin ebru yapımında sürtünmeye karşı daha dayanıklı olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla piyasadan alınan farklı tip kumaşlar, kullanıma hazır halde satılan hazır ebru boyaları kullanılarak, mordansız ve aliminyum şapı ile mordanlanarak yüzeylerine ebru uygulanmıştır. Kumaş yüzeylerine uygulanan toplam 44 ebru uygulanmasının sonuçları görsel olarak değerlendirilmiş, yüzeyine ebru uygulanabilirliği ve haslık değerleri sonuçları tablolar halinde değerlendirilerek verilmiştir.
Having an important place in Turkish decorative arts, ebru used to be an auxiliary art in the past. Nowadays it has become a kind of art used alone. Ebru is made by adding marbling dye containing bile with a brush to the surface of condensed water at salep consistency to form shape and then by transferring it to the surface such as paper, wood, leather. While ebru used to be applied on only paper formerly, today it was applied on fabric and a wide varieties of materials, In this research, it was aimed to determine which fabric type visually gives better results when marbling is applied to different types of fabric surfaces obtained from market, which type of fabrics are compatible for ebru work, and which fabric type is more resistant to rubbing in making marbling by comparing their friction fastness values. For this purpose, different types of fabrics obtained from the market were used for ebru making after treatment with mordant containing alum and without mordant. The results of total 44 marbled fabric surfaces were visually evaluated and the results of fastness values were given.