PROFESYONEL MÜZİK EĞİTİMİ ALAN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN, BİLİNÇLİ FARKINDALIK VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Author :  

Year-Number: 2018-24
Language : null
Konu :
Number of pages: 4911-4921
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu araştırma lisans düzeyi profesyonel müzik eğitiminde öğrencinin bilinçli farkındalık düzeyi, bireysel öğrenme stili ve geliştirdiği öğrenme stratejisi arasında aldığı müzik eğitimi açısından nasıl bir ilişki olduğunu ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında Kardash ve Amlund (1991) tarafından geliştirilen Öğrenme Stratejileri Ölçeği’ nin (Learning Strategies Survey) Türkçe’ye çevrilerek Türk kültürüne uyarlanmıştır. Araştırma konservatuarlar, eğitim fakülteleri, güzel sanatlar fakülteleri ve sanat ve tasarım fakültelerinde eğitim alan birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf öğrencileri ile 2014-2015 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Her 4 fakülte türünden en az 3 okul örnekleme dahil edilerek 387’si kız 321’i erkek olmak üzere toplam 708 kişiye ulaşılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stratejilerinin belirlenmesinde Öğrenme Stratejileri Ölçeği (ÖSS), bilinçli farkındalık düzeylerinin belirlenmesinde Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BİFO) ve demografik değişkenlerin bilgisine ise araştırmacı tarafından hazırlan bir kişisel bilgi anketi aracılığıyla ulaşılmıştır.

Keywords

Abstract

This research aims at investigating the relations between the mindful awareness levels and the learning strategies that students develop in their professional musical training in bachelor’s level. The Learning Strategies Survey, developed by Kardash and Amlund (1991), has been translated and adapted to the Turkish context for this study. Data was collected in 2014-2015 academic year, from students graded 1st to 4th year, studying at conservatories, the faculties of education, the faculties of fine arts, and the faculties of art and design. At least three faculties/conservatories were sampled from each type, composing of 377 boys and 321 girls, therefore 708 students in total. The Learning Strategies Survey (Öğrenme Stratejileri Ölçeği, ÖSÖ) was administered for determining students’ learning strategies. Mindful Awareness Inventory was administered for measuring students’ mindful awareness levels, and VARK Inventory was administered for identifying students’ learning styles. Demographic information of students was retrieved via a survey which is prepared by the researcher.

Keywords


  • Akın, Ö. (2007). Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümleri keman dersinde anlamlandırma stratejisinin

  • Akın, Ö. (2007). Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümleri keman dersinde anlamlandırma stratejisininkullanımı ve etkililik düzeyi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

  • Arends, R.L. (1997). Classroom instruction and management. Washington: The McGraw-Hill , s. 243.

  • Baer, R. A., Smıth, G., Hopkıns J., Krıetemeyer K. ve Toney L. (2006).Using self-report assessment methods to explore facets of mindfulness”, Assessment, 13(1) 27–45.

  • Brown, K.W. ve Ryan, R.M. (2003). The benefits of being present, mindfulness and its role in psychological well-being. J Pers Soc Psychol 84:822- 48. [Abstract] / [Full Text] / [PDF]

  • Erden, M. ve Altun. S. (2006) Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Kültür.

  • Ertem, Ş. (2014) Piyano eğitiminde öğrenme süreci ve öğrenme stratejileri kullanmanın yeri ve önemi. Sanat Eğitimi Dergisi 2(2), 1-26. DOI:10.7816/sed-02-02-01

  • Dunn R., ve Burke K. (2005). Learning style: the clue to you. LSCY research and Implementation Manual. http://lscy.learningstyles.net/test/ adresinden 14 Aralık 2014 tarihinde edinilmiştir.

  • Gagne R.M., ve Driscoll M.P (1988). Essential of learning for instruction (3.Edition) Englewood cliffs, Nj: Prentice-Hall.

  • Güven, M. (2004). Ögrenme stilleri ile ögrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskisehir: Anadolu Üniversitesi.Hallam, S. (2001). The development of expertise in young musicians: Strategy use, knowledge acquisition and individual diversity. Music Education Research, 3(1), 723.

  • Hewitt, M.P. (2000). The effects of self-evaluation, self-listening and modelling on junior highinstrumentalists’ music performance and practice attitude. Dissertation Abstracts International 61, (UMI No.9983901).

  • Kabat-Zinn, J. (2000). Indra’s net at work: The mainstreaming of Dharma practice in society. In G. Watson& S. Batchelor (Eds.), The psychology of awakening: Buddhism, science, and our day-to-day lives (pp. 225- 249). North Beach, ME: Weiser.

  • Kardash C.M., ve Amlund J.T. (1991). Self-reported learning strategies and learning from expository text. Contemporary Educatıonal Psychology, 16, 117-138.

  • Küçük-Özcan, Z.C. (2000). Teaching metacognitive strategies to 6. grade students. Unpublished Master Thesis, Boğaziçi University, The Institute of Science and Engineering.

  • Metcalfe, J. ve Shimamura, A.P. (1994). Knowing about knowing. Cambridge: Bradford

  • Mishra, Jennifer (2007). Correlating Musical Memorization Styles and Perceptual Learning Modalities, Visions of Research in Music Education, 9 (10).

  • Nicoll, M. (2012). Gurdieff ve Ouspensky öğretisi üzerine psikolojik yorumlar. (Cilt 3). İstanbul: Ruh ve Madde.

  • Nisbet, J. ve Shucksmith, J. (1986). Learning strategies. London: St.Edmundsbury.

  • Otrar, M. (2006). Öğrenme stilleri ile yetenekler akademik başarı ve öss başarısı arasındaki ilişki. Yayınlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

  • Özerkan, K. (2012). Bedenin efendisi zihin.İstanbul: Zer.

  • Özyeşil, Z. (2011). Üniversite öğrencilerinin öz-anlayış düzeylerinin bilinçli farkındalık kişilik özellikleri vebazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

  • Özsoy, G. ve Günindi, Y. (2011). Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalık Düzeyleri.İlköğretim Online, 2, 430-440. http://e-dergi.marmara.edu.tr/maruaebd/article/view/1012001709 adresinden Mayıs 2015 tarihinde edinilmiştir.

  • Özyeşil, Z., Arslan C., Kesici Ş. ve Deniz M.E. (2011). Bilinçli Farkındalık Ölçeğini Türkçeye Uyarlama Çalışması, Eğitim ve Bilim, 36 (160), 224-235.

  • Siegel, R. D. (2010). The mindfulness solution: everyday practices for everyday problems. New York: The Guilford Press.

  • Somuncuoğlu, Y. (1998). Öğrenme stratejileri: Teorik boyutları, araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar. Eğitim ve Bilim, 22 (110), 31-39.

  • Spencer, D. (1999). Differences in motivated Strategies and learning Strategies of traditional and nontraditional age undergraduates enrolled in elective general education courses. Unpublished doctoral dissertation, University of San Francisco.

  • Subaşı, G. (2000). Etkili öğrenme: öğrenme stratejileri. Milli Eğitim Dergisi, 146 http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/146/subasi.htm adresinden kasım 2015 tarihinde edinilmiştir.

  • Thompson, L.K. (2007). Considering beliefs in learning to teach music. Music Educators Journal, 93, 30- 35.

  • Topçular, S. (2014). Bibliyoterapi: insan ruhunun iyileştirildiği yer. Kırıntı Ulusal Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi, 10 (92), 68-69.

  • Weinstein, N., Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2009). A multi-method examination of the effects ofmindfulness on stress attribution, coping, and emotional well-being. Journal of Research in Personality, 43(3), 374-385.

  • Weinstern, C. E. ve Mayer R. (1986). The teaching of learning Strategies: Handbook of research on teaching (3.Edition) New York: Macmillan.

  • Woolfolk, A. E. (1993). Educational Psychology (5th Edition). Boston: Allyn and Bycon

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics