Medya ve Eğlence Sektöründe Metaverse: Bir SWOT Analizi

Author :  

Year-Number: 2024-Cilt 10 Sayı 10
Yayımlanma Tarihi: 2024-10-22 15:38:57.0
Language : İngilizce
Konu : İşletme
Number of pages: 1687-1696
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Medya ve eğlence endüstrisi, teknolojik yeniliklere hızlı yanıt verebilen ve vermesi vermesi gereken endüstrilerden biridir. Yeni teknolojiler ve dijitalleşme, medya ve eğlence endüstrisindeki yatırımcılar, çalışanlar, müşteriler, izleyiciler ve dinleyiciler tarafından genellikle olumlu değerlendirilmektedir. Metaverse, birçok iş alanında var olabildiğini ve gelecekte de var olabileceğini kanıtlamıştır. Metaverse kullanıcılarının sayısının gelecekte önemli ölçüde artacağı beklentisi, Metaverse'ün iş alanları üzerindeki mevcut ve potansiyel etkilerini belirlemeyi ve tahmin etmeyi önemli hale getirmektedir. Bu çalışma, literatürde incelendiği tespit edilemeyen SWOT (Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler) analizi kapsamında medya ve eğlence endüstrisinde Metaverse'ü değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmanın, endüstriyel yatırımcılara, kullanıcılara ve araştırmacılara medya ve eğlence sektöründeki Metaverse'ün güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri hakkında yararlı bilgiler sağlayabileceği düşünülmektedir.

Keywords

Abstract

The media and entertainment industry is one of the industries that can and should respond quickly to technological innovations. New technologies and digitalisation are generally evaluated positively by investors, employees, customers, viewers and listeners in the media and entertainment industry. Metaverse has proven that it can be present in many business areas and will be present in the future. The expectation that the number of Metaverse users will increase significantly in the future makes it essential to identify and predict the current and potential effects of the Metaverse on business areas. This study aims to evaluate the Metaverse in the media and entertainment industry, which has not been found to be examined in the literature within the scope of SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats) analysis. This study is thought to can provide helpful information to industrial investors, users and researchers about the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the Metaverse in the media and entertainment industry.

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics