Oryantalist Söylem Bağlamında 2000 Sonrası Hollywood Sinemasında İstanbul’un Sinematografik İmgesi: The Internatıonal Ve Skyfall Filmlerinin Göstergebilimsel Görsel Çözümlemesi

Author :  

Year-Number: 2023-118
Yayımlanma Tarihi: 2023-12-20 11:43:36.0
Language : İngilizce
Konu : Sinema
Number of pages: 9527-9547
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Sinema, etkin bir kültür aktarıcısı ve kitleleri etkileme konusunda önemli bir yere sahiptir. Oryantalizm, Batı’nın Doğu’yu görme biçimi, konumlandırması ve ona tekrar şekil vermektedir. Batı’nın Doğu’ya karşı olan bu güç arayışı kapsamında ortaya çıkan oryantalizm temelinde, yazılı materyaller ve resim ön plana çıkan birer araç görevlerini üstlenmişlerdir. Sinemayla birlikte oryantalist söylemler, sözlü ve yazılı kültür ile resim sanatından sonra geniş kitleleri etkileyebileceği yeni mesaj ileticisi üzerinde yoğunlaşmaktadır.

11 Eylül Saldırıları sonrası değişen iklim, Doğu-Batı çatışmasını körüklemektedir. Bu çatışmalarda gelinen noktada Oryantalizm ve Hollwood etkin bir rol oynamaktadır. Çalışmanın amacı, 11 Eylül sonrası Hollywood Sineması’nın oryantalist bakış bağlamında İstanbul’un görsel tasvirinin nasıl olduğu sorusuna yanıt aranmaktadır. Çalışma bağlamında 2000 sonrası yapılmış, Hollywood yapımı, İstanbul’da geçen ve oryantalist öğelerin saptanabildiği sınırlılığı çerçevesinde filmler evreni oluşturmaktadır. Buna göre, Tom Tykwer’in yönettiği The International ve Sam Mendes’in yönettiği Skyfall adlı filmler seçilerek göstergebilim temelinde çözümlenmektedir. Filmlerden görüntülerin seçilmesiyle, göstergelerin yansıttıkları anlamlar çözümlenmeye ve açıklanmaya çalışılmaktadır. Bu nedenle çalışmada öncelikle oryantalizm ve oryantalist söylemler tanımlanmakta, sonrasında sinemayla olan ilişkisini açıklamayı amaçlamaktadır. Ele alınan filmler yoluyla Hollywood’da İstanbul imgesinin oryantalist temelli yansıtılışı ortaya konulmaktadır.

Keywords

Abstract

Cinema holds a crucial role as an influential conveyor of culture and a tool for shaping mass perceptions. Orientalism, rooted in the Western perspective on and positioning of the East, initially utilized written materials and paintings in its quest for dominance. However, with the advent of cinema, orientalist discourses found a new medium-a powerful messenger capable of influencing large masses beyond the realms of oral traditions, written culture, and painting.

The shifting geopolitical climate following the September 11 Attacks intensifies the East-West conflict, with Orientalism and Hollywood playing pivotal roles. The primary objective of this study is to investigate how Hollywood Cinema visually depicts Istanbul within the orientalist perspective post-September 11. In the scope of this study, the universe comprises films produced in Hollywood after 2000, specifically set in Istanbul, and is delimited to identify visual of the orientalist elements. Following this approach, the films The International directed by Tom Tykwer and Skyfall directed by Sam Mendes, undergo a semiotic analysis. By selecting images from these movies, the study aims to analyze and explain the meanings reflected by the signs. Consequently, the study initiates by defining orientalism and orientalist discourses, then proceeds to elucidate their relationship with cinema. By scrutinizing the chosen films, the research unveils the orientalist-based reflection of Istanbul's image in Hollywood.

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics