Keman eğitimi erken yaşlarda başlanması gereken oldukça zorlu, sabır isteyen uzun bir süreçtir. Keman tekniğinin temellerinin atıldığı ilk eğitim dönemi, tüm kemancılık hayatını derinden etkilediği için son derece önem taşımaktadır. Temelleri yanlış atılmış, sağ el ve sol el tekniği doğru oturmamış bir öğrencinin eğitiminin ileriki safhalarında çok büyük zorluklarla karşılaşması kaçınılmaz olacaktır. Yanlış teknikle eğitim almış bir öğrencinin tekniğini düzeltmek, kemana yeni başlamış bir öğrenciyle çalışmaktan çok daha zordur. Öğrencinin tekniğinin doğru yerleşmesi için hem öğrenci hem de öğretmene büyük sorumluluklar düşmektedir, fakat en büyük sorumluluk hiç kuşkusuz keman öğretmenindedir. Bu makalede keman öğretmenliği kariyerim boyunca edindiğim tecrübeler ve okuduğum keman otoriteleri tarafından yazılmış metod ve kitapların bilgisi ışığında temel sol el tekniği ile teknik ve pedagojik tavsiyelerde bulunmayı hedefliyorum. Makalemin özellikle genç meslektaşlarıma ve öğrencilere yararlı bir kaynak olması en büyük amacımdır ve beni çok mutlu edecektir.
Violin education is a very challenging, patient and long process that should be started at an early age. The first training period, in which the foundations of violin technique are laid, is extremely important as it deeply affects the whole violinist life. It will be inevitable for a student whose foundations are laid incorrectly and whose right and left hand technique is not established correctly to face great difficulties in the later stages of his education. Correcting the technique of a student who has been trained with the wrong technique is much more difficult than working with a student who has just started violin. Both the student and the teacher have great responsibilities for the correct establishment of the student’s technique, but the greatest responsibility is undoubtedly the violin teacher. In this article, I aim to give technical and pedagogical advice on basic left hand technique in the light of the experiences I have gained during my violin teaching career and the knowledge of the methods and books written by violin authorities that i have read. It is my greatest aim that my article will be useful resource especially for my young colleques and students and it will make me very happy.