Metaverse Kavramının Sosyal Bilgiler Eğitimi İçin Anlamı Nedir?

Author :  

Year-Number: 2022-104
Yayımlanma Tarihi: 2022-12-02 20:03:57.0
Language : Türkçe
Konu : Sosyal Bilgiler Eğitimi
Number of pages: 3886-3894
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler Eğitiminde Metaverse kavramını anlamlandırmak ve tanıtmaktır. Çalışmada Metaverse kavramının geçmişten günümüze serüvenine, teknolojik gelişmeler ışığında Toplum 5.0 kavramına, Metaverse’in eğitim ile ilişkisine ve Sosyal Bilgiler Dersinde Metaverse kullanım alanları ile uygulamalarına değinilmiştir. Metaverse kavramının son yıllarda gündemi giderek meşgul etmesiyle birlikte sadece eğlence ve sosyal medya alanlarını ilgilendiren bir durum olmadığı, eğitim alanında da bu kavramın kullanım alanlarının yer aldığı görülmektedir. Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojileri ile birlikte sınıfların dönüşümü, öğrencilerin avatarlara bürünmesi ve öğretmenin sanal bir yönetici olarak yeni bir görev üstlenmesi en önemli değişimlerden biri olarak görülmektedir. Eğitimcilerin Metaverse’te daha fazla içerik üreterek yakın gelecekte kendisine daha çok yer bulacağı düşünülmektedir. Temel amacı etkin vatandaş yetiştirmek olan Sosyal Bilgiler Eğitimi sanal topluma evrilen bu dönemde de önemli görevler üstlenecektir.

Keywords

Abstract

The aim of this study is to explain the meaning and introduce the concept of Metaverse in Social Studies Education. In the study, the adventure of the concept of Metaverse from the past to the present, the concept of Society 5.0 in the light of technological developments, the relationship of Metaverse with education, and the usage areas and applications of Metaverse in Social Studies Course are mentioned. With the concept of Metaverse occupying the agenda in recent years, it is seen that it is not only a situation that concerns the fields of entertainment and social media, but also the usage areas of this concept in the field of education. With virtual and augmented reality technologies, the transformation of classrooms, the transformation of students into avatars and the teacher's undertaking a new task as a virtual administrator are seen as one of the most important changes. It is thought that educators will find more space for themselves soon by producing more content in the Metaverse. Social Studies Education, whose main purpose is to raise active citizens, will also undertake important tasks in this period that has evolved into a virtual society.

Keywords


  • 1. Akpınar, B. ve Akyıldız, T., Y. (2022). Yeni Eğitim Ekosistemi Olarak Metaversal Öğretim. Journal of History School, 56, 873-895.

  • 2. Arı, E. S. (2021). Süper akıllı toplum: Toplum 5.0. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23 (1), 455-479.

  • 3. Bakioğlu, A. & Şentuna, T. (2001). İnternet ile eğitimde öğretmen ve okul yöneticilerinin görevleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(9), 10-18.

  • 4. Ball, M. (2022). The Metaverse And How It Will Revolutionize Everything. Liveright Publishing Corporation.

  • 5. Çelik, R. (2022). Metaverse Nedir? Kavramsal Değerlendirme ve Genel Bakış. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi. 08 (01).

  • 6. Duan, H., Li, J., Fan, S., Lin, Z., Wu, X., & Cai, W. (2021, October). Metaverse for social good: A university campus prototype. In Proceedings of the 29th ACM International Conference on Multimedia. 153-161.

  • 7. Friesen, N. (2017). The Textbook and the Lecture: Education in the Age of New Media; Johns Hopkins University Press: Baltimore, MD, USA, ISBN 9781421424330.

  • 8. Fukuyama, M. (2018). Society 5.0: Aiming for a new human-centered society. Japan. SPOTLIGHT.

  • 9. Google Trends. (2022). https://trends.google.com/trends/explore?q=%2Fm%2F054_cb

  • 10. Hazneci, U.Ö. (2019). Güncel artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitim alanında kullanımı üzerine bir inceleme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu 26-28 Ekim 2019 (ss. 499508). Samsun.

  • 11. Heath, A. ve Ghaffary, S. (2022). Inside Mark Zuckerberg’s biggest bet. (https://www.theverge.com/23331294/mark-zuckerberg-metaverse-bet-facebook-meta-horizons-leaked-audio) Erişim tarihi: 09.09.2022.

  • 12. Huynh-Them, T., Pham, X.Q., Kim, D. S., Pham, Q. V., Nguyen, T. T. ve Han, Z. (2022). Artificial Intelligence for the Metaverse: A Survey. arXiv:2202.10336v1 [cs.CY].

  • 13. İbili, E. ve Şahin, S. (2015). Investigation Of The Effects On Computer Attitudes And Computer Self-Efficacy To Use Of Augmented Reality In Geometry Teaching, Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 9(1), 332-350.

  • 14. Johnson, J. (2022). Metaverse - statistics & facts, Statista. https://www.statista.com/topics/8652/metaverse/#dossierKeyfigures (Erişim tarihi 5.09.2022)

  • 15. Keidanren, (2017). Japan revitalization by realizing society 5.0. Policy & Action.

  • 16. Kim, J.G. (2021). A study on metaverse culture contents matching platform. International Journal of Advanced Culture Technomlogy, 9(3), 232-237.

  • 17. Kurzweil, R. (2005). İnsanlık 2.0.: Tekilliğe Doğru Biyolojisini Aşan İnsan. Çev. Mine Şengel. Alfa Yayıncılık.

  • 18. Lin, T. J., Duh, H. B. L., Li, N., Wang, H. Y. ve Tsai, C. C. (2013). An Investigation Of Learners' Collaborative Knowledge Construction Performances And Behavior Patterns In An Augmented Reality Simulation System, Computers & Education, 68, 314-321.

  • 19. MEB. (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (İlkokul Ve Ortaokul 4, 5, 6 Ve 7. Sınıflar). Ankara

  • 20. MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı. Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Sosyal Bilgiler 5. Sınıf Ders Kitabı. E Kare Yayınları.

  • 21. MEB. (2019). Milli Eğitim Bakanlığı. Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Ders Kitabı. EKOYAY.

  • 22. MEB. (2020). Milli Eğitim Bakanlığı. Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Ders Kitabı. Anadol Yayınları.

  • 23. Mystakidis, S. (2022). Metaverse. Encyclopedia 2. 486–497. https://doi.org/10.3390/encyclopedia2010031 .

  • 24. Okan Gökten, P. (2018). Karanlıkta üretim: yeni çağda maliyetin kapsamı. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 20(4). 880-897. http://dx.doi.org/10.31460/mbdd.460897

  • 25. Oyelude, A. A. (2017). Virtual and augmented reality in libraries and the education sector. Library Hi Tech News.34(4),1-4. https://doi.org/10.1108/LHTN-04-2017-0019

  • 26. Park, S. M. ve Kim, Y. G. (2022). A Metaverse: Taxonomy, Components, Applications, and Open Challenges. Digital Object Identifier 10.1109/ACCESS.2021.3140175

  • 27. PITGEM. (2022). Metaverse Nedir: Yeni Dünyada Sosyal Hayat ve Yönetim Sistemleri Nasıl Değişecek? https://pitgem.org/2022/05/metaverse-nedir adresinden 19.09.2022 tarihinde alınmıştır.

  • 28. Saracel, N., Aksoy, I. (2020). Toplum 5.0: Süper Akıllı Toplum. Social Sciences Research Journal, 9 (2), 26- 34.

  • 29. Sarıgöl, B. (2022). 2018 sosyal bilgiler öğretim programının dijital okuryazarlık becerisi bakımından yeterliliğinin incelenmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 3(1), 8-17.

  • 30. Sarıgöl, B. (2022). 2018 sosyal bilgiler öğretim programının dijital okuryazarlık becerisi bakımından yeterliliğinin incelenmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 3(1), 8-17.

  • 31. SPATIAL. (2022). Social Studies Gallery. https://spatial.io/search?q=social+studies adresinden 19.09. 2022 tarihinde alınmıştır.

  • 32. Su, Z., Wang, Y., Zhang, N., Xing, R., Liu, D., Luan, T. H. Ve Shen, H. (2022). A Survey on Metaverse: Fundamentals, Security, and Privacy. Citation information: DOI 10.1109/COMST.2022.3202047.

  • 33. Ünal, F. ve Er, H. (2017). Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersinde Öğretimi Zor Olan Soyut Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 624.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics