ÖZET Güncel dönem içinde teknolojideki yenilikler, bilimin gelişmesi, mekânsal ve kültürel dönüşüm/değişim bireylerin ve toplumların düşünce yapılarında, günlük yaşamlarında, hayata yaklaşımlarında, kullandıkları nesnelerde yaşama dair birçok alanda kendini hissettirir. Bu süreçte, fotoğraf ve videonun özümsenmesi, internet kullanımının sıklığı, kopyalama tekniklerinin varlığı, ekonomik, sosyal ve teknolojik değişimler sanat ve yaşamın görünür görünmez bağları üzerinden sanat üretimlerinde çoğaltılabilen, kopyalanabilen ve çeşitlendirilebilen yaklaşımların gündeme gelmesini sağlar. Güncel iletişim araçları aracılığıyla küresel nüfusa fotoğraflar, videolar ve metinlerin sunumu ile sanat, belgeleme misyonunda kitle kültürü uygulaması olarak izleyicinin dikkatini istediği yöne yönlendirebilir. Sanat devam eden ve genişleyen alan anlayışında sanatçıların anlatım dili için farklı yollar sağlayarak kitlesel eser oluşturmanın ve çoğulcu beğeni temsiliyetini oluşturmaktadır. Bir üretim pratiği olarak belgeleme üstü kapalı olarak bu bir sanat eseridir mesajını sanatçının oluşturduğu bağlam ile sanat eylemi olarak sunar. Bu metinin özünde sanatın, maddi bir nesne ya da imgeden öteye giderek belgeleme deneyimine dikkat çekilmiştir.
ABSTRACT In the current period, innovations in technology, development of science, spatial and cultural transformation / change make themselves felt in many areas of life in the thinking structures of individuals and societies, in their daily lives, in their approach to life, in the objects they use. In this process, the absorption of photography and video, the frequency of internet use, the existence of copying techniques, economic, social and technological changes enable the emergence of approaches that can be reproduced, copied and diversified in art production through the visible invisible ties of art and life. With the presentation of photos, videos and texts to the global population through current communication tools, art can direct the audience's attention to the desired direction as the practice of mass culture in its documentation mission. Art constitutes the representation of the pluralistic taste and creating mass works by providing different ways for the narrative language of the artists in the ongoing and expanding field understanding. Documentation as a production practice implicitly presents the message that this is a work of art as an act of art with the context the artist creates. In the essence of this text, attention has been drawn to the documentation experience of art, going beyond a material object or image.