Günümüzde teknolojinin ilerleme hızı, geçmiş dönemlere ait birçok kavramı ve olguyu dönüşüme uğratmıştır. Bu nedenle, bu kavram ve olguların yeniden tanımlanması kaçınılmaz hale gelmiştir. İletişim ve medya ile etkileşime girdiği birçok disiplin de, teknolojinin ilerleme hızıyla birlikte gelişmekte, değişmekte, dönüşüme uğramaktadır. Bu durum da, her geçen gün yeni türeyen veya eskiden var olan olguları, yeni bakış açılarıyla değerlendirmeyi zorunlu hale getirmektedir. Bu çalışmada, doğrudan teknolojiye bağlı bir alan olarak “VR film” kavramı ele alınmıştır. Jean Baudrillard’ın Simülakrlar ve Simülasyon çalışmasından yola çıkılarak, David Cronenberg’in teknolojik olarak geleneksel sinemaya özgü iki boyutlu Existenz (1999) filmi, “geleneksel iki boyutlu sinema ve VR film” ilişkisi üzerinden değerlendirilmiştir.
Today, the speed of the advancement of technology has transformed many concepts and phenomena belonging to the previous periods. Therefore, the redefinition of these concepts and facts has become inevitable. Many disciplines in which it interacts with communication and media are developing, changing and transforming along with the pace of technology's progress. This situation makes it compulsory to evaluate the newly derived or old existing cases with new perspectives. In this study, the concept of “VR film” as a field directly connected with technology is discussed. Based on Jean Baudrillard's study Simulacras and Simulation, David Cronenberg's two-dimensional film Existenz (1999), which is technologically peculiar to traditional cinema, is evaluated through the relationship between “traditional two-dimensional cinema and VR film”