Dijital Oyunlar Üzerinden Karşı İstihbarat Toplama ve Bilgi Edinme: Assassin’s Creed Örneği

Author :  

Year-Number: 2019-31
Language : null
Konu :
Number of pages: 1598-1519
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

11 Eylül 2001 saldırılarından sonra dijital oyunlar, yaratıcıları ve yaratılmalarını sağlayanlar tarafından insanların bilinçaltını etkilemek, ideolojilerini yaymak, yaptıklarını, yapmak istediklerini ve yapacaklarını göstermek adına Hollywood yapımı filmler kadar önemli bir araç olmuştur. Özellikle dijital oyunların, çocuklar ve gençler üzerinde bağımlılık yaptığı ve etkili olduğu göz önüne alındığında içlerinde barındırdığı bilinçaltı mesajlarla kişisel gelişimi ve sosyal hayatı etkilediği görülmektedir. Dijital oyunlardan özellikle aksiyon, aksiyon-macera, strateji türünde olanlarıyla savaş, korku, bilim-kurgu, tarih içerikli olanları sahip olduğu sinematikler, bilgiler ve aktardıkları nedeniyle devletlerin güvenlik ve bekaları için önem arz etmektedir. Bu tür ve içerikteki oyunlar, ideolojik, siyasi, teknolojik, biyolojik, askeri, sağlık gibi alanlar hakkında birçok bilgi sunmaktadır. Sunulan bu bilgiler ise, günümüzde ya gerçekleşmiş ya da gerçekleşmek üzere olmaktadır. Bu sebeplerle ele alınan bu çalışmanın amacı, dijital oyun-istihbarat ilişkisini ve dijital oyunların istihbarat kaynaklı kullanılmasının önemini göstermek, dijital oyunların devletler açısından bir karşı istihbarat toplama kaynağı olabileceği kanıtlamaktır. Ayrıca savaş içerikli dijital oyunların gelecekle ilgili ideolojik, siyasi, teknolojik, askeri bilgileri önceden gösterdiğini ve devletlerin istihbarat toplarken dijital oyunları da göz önüne alması gerektiğini ortaya koymak olmaktadır. Bu çalışmanın amacına ulaşmak için teorik ve uygulamalı aşamalardan geçilmiştir. Teorik kısımlarında niteliksel araştırma yöntemi kullanılarak literatür taraması; uygulamalı kısmında ise, bir kısım dijital oyun oynanıp içerik analizi yapılmıştır.

Keywords

Abstract

After the attacks of September 11, 2001, digital games have become an important tool for the creators, as well as for the production of Hollywood, in order to impress the subconscious of the people, to spread their ideology, to show what they want to do, to do and to do. Especially, it is seen that digital games affect the personal development and social life with the subliminal messages it contains. Especially from digital games, action, action-adventure, strategy and war, horror, science-fiction, history of the ones they have, because of the cinematics, information, and transfers are important for the perpetuity and security of states. This kind and content of games, about the fields such as ideological, political, technological, biological, military, health, provides a lot of information. Presented this information, nowadays, it is either realized or is about to happen. The purpose of this study is to demonstrate the importance of digital game-intelligence relationship and the use of intelligence in digital games, and to prove that digital games can be a source of counterintelligence for states. Moreover, it is to reveal that the war games digital games show the ideological, political, technological, military information about the future and that the states should take digital games into consideration while gathering intelligence. In order to reach the aim of this study, theoretical and applied stages have been passed. Literature review by using qualitative research method in theoretical parts; In the practical part, some digital games were played and content analysis was performed.

Keywords


  • Bilbilik, E. (2007). İşgal Örgütleri CIA-NATO-AB. İstanbul: Asyaşafak Yayınları.

  • Binark, M., & Bayraktutan-Sütçü, G. (2008). Dijital Oyun. Kalkedon Yayınları, İstanbul.

  • Kerr, A. (2006). The Business and Culture of Digital Games, Game Work and Game Play. London: Sage Publications.

  • Özdağ, Ü. (2016). İstihbarat Teorisi (11. b.). Ankara: Kripto Yayınları.

  • Tezsever S. (1999). Milli Güvenliğimiz İçinde İstihbarat. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basımevi.

  • Yılmaz, S. (2006) 21.yy’da Güvenlik ve İstihbarat. İstanbul: Alfa Yayınları.

  • Darıcı, S. (2015). “Dijital Oyunlarda Kullanılan Subliminal Mesajların Gerçeklik Algısı Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Çalışma: Gerçeklik Eşiği Kavramı”, Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turki, 181-202.

  • Yengin, D. (2011). “Digital Game As A New Media And Use Of Digital Game In Education” , The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC, 20-25.

  • Çetin, S. (2011). “İstihbarat ve İstihbarata Karşı Koymada Algılama Yönetiminin Rolü: Irak Savaşı

  • Doğu, B. (2006). “Popüler Kültürün Tüketim Aracı Olarak Bilgisayar Oyunlarında Sunulan Yaşam Tarzı”,

  • Dönmez, A. (2012). “Savaş Temalı Dijital Oyunlarda Egemen İdeolojinin Temsili”, Yüksek Lisans Tezi,

  • Sayın, M. E. D. (2016). “Dijital Oyunların Bilişsel Yeteneklere Etkileri: Faktör Referanslı Bilişsel Test

  • Şahin, M. Y. (2013). “Karşı İstihbaratta İnsan Boyutunun İrdelenmesi: Gafil Muhbirlik Örneği”, Yüksek

  • Arman, A. (2006). O Kanlar Ne Oldu?. Ağustos 16, 2018 tarihinde Hürriyet Gazetesi Web Sitesi: http://www.hurriyet.com.tr/o-kanlar-ne-oldu-5303561 adresinden alındı

  • ARMY Technology. (t.y.). Mayıs 15, 2018 tarihinde ARMY Technology Web Sitesi: https://www.army-

  • Caughill, P. (2017). Russia’s Next-Gen Combat Suit is Getting Tech That’s Resistant to Nuclear Blasts. Mayıs 15, 2018 tarihinde Futurism Web Sitesi: https://futurism.com/russias-next-gen-combat-suit-isgetting-tech-thats-resistant-to-nuclear-blasts/ adresinden alındı

  • Crew, B. (2016). Scientist Have Invented A Mind-Reading Machine That Visualises Your Thoughts . Aralık 11, 2017 tarihinde Science Alert Web Sitesi: http://www.sciencealert.com/scientists-have-inventeda-mind-reading-machine-that-can-visualise-your-thoughts-kind-of adresinden alındı

  • Güler, F. (2017). FETÖ Askeriyeye Oyunlar Sayesinde Sızmış. Nisan 7, 2018 tarihinde Merlin'in Kazanı Web Sitesi: http://www.merlininkazani.com/feto-askeriyeye-oyunlar-sayesinde-sizmis-haber97481 adresinden alındı

  • Han, N. (2012). Haarp Silahı İle Deprem Yaratıyor, İnsan Beynini Kontrol Ediyor. Mayıs 20, 2018 tarihinde OdaTv Web Sitesi: https://odatv.com/deprem-yaratiyor-insan-beynini-kontrol-ediyorvs...-2012121200.html adresinden alındı

  • Habertürk Teknoloji. (2018a). Mayıs 1, 2018 tarihinde Habertürk Web Sitesi: http://www.haberturk.com/feto-uyeleri-oyun-susu-verilen-kripto-iletisim-programlari-kullaniyor1918419-ekonomi adresinden alındı

  • Habertürk Teknoloji. (2018b). Mayıs 15, 2018 tarihinde Habertürk Web Sitesi: http://www.haberturk.com/abd-ordusu-ve-uber-birlikte-sessiz-elektrikli-ucaklar-gelistirecek1956714-ekonomi adresinden alındı

  • Kömürcü, M. C. (2017). Haarp Projesi Nedir. Mayıs 23, 2018 tarihinde Milliyet Web Sitesi: http://www.milliyet.com.tr/HAARP-projesi-nedir--HAARP-projesi-deprem-yaratir-mi---molatik1165/ adresinden alındı

  • Milliyet. (2017). Mayıs 15, 2018 tarihinde Milliyet Web Sitesi: http://www.milliyet.com.tr/aselsan-turk- askeri-icin-mekanik-gundem-2435102/ adresinden alındı

  • Milliyet Gazetesi. (2018). Ağustos 16, 2018 tarihinde Milliyet Gazetesi Web Sitesi: http://www.milliyet.com.tr/oktar-babuna-olayini-hatirlatti--gundem-2708840/ adresinden alındı

  • Oğuz, G. T. (2018). Hafıza Transferi Yapıldı. Temmuz 22, 2018 tarihinde Anadolu Ajansı: https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/hafiza-transferi-yapildi/1146405 adresinden alındı

  • Ortadoğu Gazetesi. (2017). Nisan 7, 2018 tarihinde Ortadoğu Gazetesi Web Sitesi: http://www.ortadogugazetesi.net/haber.php?id=63642 adresinden alındı

  • Petrova, M., & Sorkin, A. R. (2018). CNBC Tech. Mayıs 15, 2018 tarihinde CNBC Web Sitesi: https://www.cnbc.com/2018/03/01/hankook-miraes-sci-fi-looking-robot-cost-over-100-million-todevelop.html adresinden alındı

  • Sputnik Türkiye. (2017). Mayıs 15, 2018 tarihinde Sputnik Türkiye Web Sitesi: https://tr.sputniknews.com/savunma/201709291030367870-rus-ordusu-ratnik/ adresinden alındı

  • Takvim Gazetesi. (2017). Kasım 2017, 20 tarihinde Takvim Gazetesi Web Sitesi: https://www.takvim.com.tr/guncel/2017/11/20/kissingerin-fitnesi-adim-adim-uygulaniyor

  • TGRT Haber. (2018). Mayıs 15, 2018 tarihinde TGRT Haber Web Sitesi: http://www.tgrthaber.com.tr/dunya/trump-bilgisayar-oyunundaki-ucagi-norvece-satti-220435

  • TRT Haber. (2017). Aralık 18, 2017 tarihinde TRT Haber Web Sitesi: http://www.trthaber.com/foto- galeri/japon-bilim-insanlari-insan-beynini-okuyan-cihaz-gelistirdi/16175.html adresinden alındı

  • U.S. Marine Corps (2000). MCWP 2–14 Counterintelligence. Washington D.C. <

  • https://fas.org/irp/doddir/usmc/mcwp2-14.pdf Erişim Tarihi: 27/04/2018 >

  • http://americanhistory.si.edu/collections/search/object/nmah_1302004 (Erişim Tarihi: 22/03/2018).

  • Tarihi: 03/06/2018).

  • Tarihi: 16/05/2018).

  • https://www.youtube.com/watch?v=ZTkVrRkziDI (Erişim Tarihi: 09/06/2018).

  • (Erişim Tarihi: 24/04/2018).

  • http://www.crystalinks.com/nazibell.html (Erişim Tarihi: 19/07/2018).

  • https://abstergo.org/ (Erişim Tarihi : 15/07/2018).

  • http://www.nationalgeographic.com.tr/makale/kesfet/ilklerin-adami-nikola-tesla/2386 (16/04/2018).

  • https://www.youtube.com/watch?v=mRYUM_DtHpA (Erişim Tarihi:21/07/2018).

  • https://www.youtube.com/watch?v=TI8AQWzHYaE (Erişim Tarihi: 02/06/2018).

  • https://abstergo.org/about/projects/animus/ (Erişim Tarihi: 15/07/2018).

  • https://www.fordfoundation.org/about/about-ford/a-legacy-of-social-justice/ (15/07/2018).

  • https://abstergo.org/about/projects/animus/ > (Erişim Tarihi: 15/07/2018).

  • kullanilabilir,HJAxW3qkXUCF06sL7CpoLQ/7CaZKy-hk0aMHN9DFqbZwA (12/06/2018).

  • https://rationalwiki.org/wiki/Die_Glocke (Erişim Tarihi : 30/08/2018).

  • (Erişim Tarihi: 21/05/2018).

  • Assassin’s Creed, Ubisoft, 2007.

  • Assassin’s Creed II, Ubisoft, 2009.

  • Assassin’s Creed Brotherhood, Ubisoft, 2010.

  • Assassin’s Creed Revelations, Ubisoft, 2011.

  • Assassin’s Creed IV: Black Flag, Ubisoft, 2013.

  • Assassin’s Creed Syndicate, Ubisoft, 2015.

  • Call of Duty: Modern Warfare 2, Infinity Ward, 2009.

  • Call of Duty: Modern Warfare 3, Infinity Ward, Sledgehammer, Raven Software, 2011.

  • Call of Duty: Advanced Warfare, Infinity Ward, Sledgehammer, Raven Software, 2014.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics