SANAT SEMPOZYUMLARININ VE ÇALIŞTAYLARIN (WORKSHOP) SERAMİK SANAT EĞİTİMİNE KATKISI

Author :  

Year-Number: 2019-29
Language : null
Konu :
Number of pages: 75-88
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

21. yüzyılın ikinci yarısı çağdaş sanat kavramının plastik sanatlar üzerinden yeniden şekillenmesini sağlamıştır. 19. yüzyıldan itibaren modern dünyayı oluşturan pozitif bilimler, analitik düşünce sistemi, endüstri devrimi ve teknolojinin sürekli gelişmesi sonucunda “eğitim” ve “sosyal bilimler” önemli bir ivme kazanmıştır. Özellikle alanımızı ilgilendiren çağdaş seramik sanatı da tüm bunlara eşdeğer bir gelişme göstererek beslendiği köklü geleneksel kültürü bireysel yaratım süreci ile yeniden ortaya koyar. Bir plastik malzeme olarak seramik tüm üretim ve düşünsel geleneğinin çağdaş yöntemleri ile böyle bir sürecin içinden geçerek, sanat nesnesinin malzemesi olur. Seramiğin malzemeden soyutlanarak farklı bir sanat diline dönüşmesi ise çağdaş seramik sanatının ve akademik sanat eğitiminin temellerini oluşturan bu süreçte şekillenmiştir. Ülkemizde ve dünyanın birçok ülkesinde neredeyse akademik sanat eğitimi ile aynı paralelde gerçekleşen sempozyum ve çalıştaylar onlarca yıldan beri sanat eğitiminin açık atölyeleri olarak sanatçı–öğrenci buluşmaları bağlamında sanat eğitimine önemli katkılar sağlamaktadır. Diğer bağlamda akademik sanat eğitiminde temellerini oluşturan kavramsal ve deneysel gözleme dayalı süreç, yani ders kapsamında öğretilen öznel ve nesnel tüm kazanımlar akademik sanat eğitiminin içeriğini belirlerken, çağın gelişme ve değişimlerine paralel olarak özgün bireysel sanatçı kimliğinin oluşmasına da önemli katkılar sağlamaktadır.

Keywords

Abstract

The second half of the 21st century has reshaped the contemporary art concept of plastic arts. The positive sciences, analytic thought system, industrial revolution and constant technological developments that have defined the modern world since the 19th century, have produced solid stimuli to education and social sciences. These have all made a parallel progress in our field of contemporary ceramic art in particular, once more asserting the individual creative process of the long-standing traditional culture. As a plastic, ceramic has passed through that process employing all contemporary methods of production and intellectual tradition and become the material of works of art. Abstracting ceramic from the material and turning it into a different artistic language form the foundations of contemporary ceramic art and academic ceramic education. In our country and in many other countries around the world, academic art education and, almost parallel to that, symposiums and workshops, have for many years made important contributions to the art education with open workshops and meetings between artists and students. On the other hand, while the process of conceptional and experimental observation, which form the basis of art education, defines the subjective and objective achievements of academic art education, it also greatly helps to form original, individual artists in sync with the developing and changing world.

Keywords


  • GURSEL, G. (2006). “Seramik Heykelde Biçim ve İçerik İlişkisi (Dişil İlke)”, Yüksek Lisans

  • GURSEL, G. (2006). “Seramik Heykelde Biçim ve İçerik İlişkisi (Dişil İlke)”, Yüksek Lisans Tezi,Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü,İstanbul.

  • LYINTON, N. (1991). Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, (Çeviren: Prof. Dr. Cevat Çapan-Prof. Sadi Öziş),İstanbul.

  • ŞAHİNLER, R. (2008), Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi- 18-Sanat Serisi 1, İstanbul.

  • KARA, D.(2006), Uzak –Yakın Buluşmalar, Devabil Kara Atölyesi--Proje Workshop ve Seminer, Afyon Kocatepe Üniversitesi. (www.devabilkara.com.tr)

  • KARA, D. (2000), Sanat Eğitiminde Disiplinlerarası Sanat, Erzurum-Resim Heykel Müzesi. (www.devabilkara.com.tr)

  • SAN, İ. (1983), Sanat Eğitimi Kuramları, Ten Yayınları:25, Eğitim Dizisi;1, Ankara.

  • TANRIVERDİ, Y.(2010), “Avrupa’da Seramik Çalıştay Yapan Atölyelerin Günümüz Seramik Sanatına Etkileri”, “Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.

  • TANSUĞ, S..(1986), Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi A.Ş. İstanbul.

  • Görsel 1: Anadolu-Hacılar. MÖ 5000 The Brıtısh Museum. Koleksiyon (Emmanuel Cooper 10. 000 Years Of Pottery. 2002, s. 12)

  • Görsel 4: Uluslararası Macsabal Odun Pişirimi SempozyumuKataloğu, 2011

  • Görsel 5: Uluslararası Macsabal Odun Pişirimi Sempozyumu Kataloğu, 2011.

  • Görsel 7: Seramik –Heykel, Serdar Tekelioğlu. Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 9. Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu Kataloğu, 2015, Fotoğraf; İbrahim Demirel.

  • Görsel 8: Seramik-Heykel. Aysun Çölbayır Diniz. Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu. 2018, Fotoğraf; Nurdan Arslan

  • Görsel 9:Kâğıt Fırın Çalıştayı Kataloğu, Hacettepe Üniversitesi. Güzel Sanatlar Fakültesi,2008. Ankara. Görsel 10: Macsabal Odun Pişirimi Sempozyumu Kataloğu, 2011. Hacettepe Üniversitesi G. S. F.

  • Görsel 11: Macsabal Odun Pişirimi Sempozyumu Kataloğu, 2011. Hacettepe Ü. G. S. F.

  • Görsel 12: Cüneyt Er. Macsabal Odun Pişirimi Sempozyum Kataloğu, 2011.Hacettepe. G. S. F.

  • Görsel 13: Lee Sung Waang. Macsabal odun Pişirimi Sempozyum Kataloğu, 2011. Hacettepe Üniversitesi, G.S.F.

  • Görsel 14: 9 Eylül Üniversitesi Lüster Sempozyumu Kataloğu, 2010. İzmir.

  • Görsel 15: Greg Daly, Angles of Light, Macsabal Odun Pişirimi Sempozyum Kataloğu, 2011

  • Görsel 16: Mehmet Tüzüm Kızılcan. “Ana Tanrıça” Macsabal Odun Pişirimi Sempozyum Kataloğu, 2011,Ankara.

  • Görsel 17: Kapadokya Avanos Bölgesi Uluslararası Avanos Seramik Çalıştayı. 2001

  • Görsel 18: Kaan Canduran. Kapadokya-Avanos Bölgesi Uluslararası Avanos Seramik Çalıştayı. 2011, Fotoğraf; Yasemin Tanrıverdi

  • Görsel 19: Jeung Son Shin, “Alevlerin Dansı” Macsabal Odun Pişirimi Sempozyum Kataloğu, 2011. Hacettepe Üniversitesi, G.S.F.

  • Görsel, 21: Fachschulen Keramik Akademisi Çalıştay Kataloğu, . 2001. Almanya

  • Görsel 22: Fachscule Keramik Akademisi Raku Çalıştayı Kataloğu, 2001. Almanya.

  • Görsel 23: Ute Grossman, Kunst Akademi-Münster, Sempozyum Kataloğu, 1987, Almanya.

  • Görsel 24: Nurdan Arslan, ”Geçmişten Günümüze Masallar” Porselen Kâğıtlar. 4. Hoodrneza Vasarhaly Seramik Sempozyumu-Macaristan-2001, Fotoğraf; Nurdan Arslan

  • Görsel 25. Mug Sempozyumu,Çek Porselen Fabrikası,Sanatçı Çalışmalarından,2005 Fotoğraf; Nurdan Arslan

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics