ÇAĞDAŞ RESİM SANATINDA POST-EMPRESYONİZM VE CLAUDE MONET

Author:

Year-Number: 2021-92
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu :
Number of pages: 5676-5685
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Tarihsel süreçte toplumu meydana getiren insanlar, hiyerarşik bir yapı içinde tabakalara ayrılmıştır. Bu tabakalar, kültürel ve ekonomik farklılıklara göre belirlenen ve toplumdaki konumu ifade eden toplumsal statüyü işaret etmektedir. İnsanlık tarihinde iyi bir statüye sahip olma arzusu, her daim önemini korurken, sanata konu olması da kaçınılmaz olmuştur. Özellikle statü edinme sürecindeki yöntemler ve pay edilişindeki eşitsizlikler, sanatçılar tarafından eleştirel bir dille görselleştirilmektedir. Sanatçının statü sistemine yöneltmiş olduğu bu eleştirel dil, öfkeli, ironik, melankolik, lirik bir karşı duruş ve meydan okumalar şeklinde olmuştur. Çağdaş Türk resim sanatının başlangıcı, 18.yy. sonlarında batılılaşma çabalarıyla geleneksel sanattan kopuş olarak kabul edilmektedir. Genel ifade ile çağdaş sanat akımları olarak bilinen akımlar ortaya çıktıktan sonra sanat dünyasını birçok yönden etkilemişlerdir. Özellikle yirminci yüzyılın başlangıcına yakın akımlar sanat dünyasında yeni bir sayfa açmıştır. Bu akımların en önemli ve etkili olanlarından biri de Empresyonizm (İzlenimcilik) olarak anılan akımdır. Bu akım ortaya çıktığı günde çevresinde farklı algılanmakla birlikte her çağda daha da farklı algılanmalara devam etmiştir. Kendisinden sonra çıkan tüm akımlarla olumlu ya da olumsuz bir şekilde etkileşim içinde olan Empresyonizm, neredeyse tüm sanat akımlarını peşinden sürüklemiştir. Akımın çevresine etkileri değişik zamanlarda değişik boyutlarda devam etmiştir. Farklı kültürlerde farklı tepkiler oluşurken farklı zamanlarda da farklı yorumlar ortaya çıkmıştır denebilir. “Çağdaş Resim sanatında Post-Empresyonizm ve Claude Monet.” adlı çalışmada konu Post Empresyonizm çağdaş resim teknikleri ve Claude Monet Sanatı tekniklerinin, çağdaş Resim sanatı üzerindeki kullanımı ve etkileri anlatılmıştır.Bu çalışma, Çağdaş Sanat, Empresyonizm ve Claude Monet hakkında ; bahçe ve resim üzerine sanat ve mimari bağlamında aralarındaki bağlantılar ve kesişim alanlarını açığa çıkarmak hedeflenmektedir. Monet teoriden uzak tamamen pratik yaşamın içinde biri olarak, bu konuda bize eşsiz bir tecrübe sunar. Bahçe ve resim alanlarını birbirine bağlar.

Keywords

Abstract

The people who made up the society in the historical process were stratified in a hierarchical structure. These strata point to the social status determined according tu cultural and economic differences and expressing the position in society. While the desire to have a good status in human history has always maintained its importance, it has been inevitable to be a subject in art. İn particulari the methods in the process of obtaining status and the inequalities in their sharing are visualized by artists with a critical language. This critical language, in which the artist was directed to the form of an angry, ironic, melancholic, lyrical counter – stance and challenges. The beginning of contemporary Turkish painting art is regarded as a break from traditional art with its westernization efforts at the end of the eighteenth century. After the emergence of movements known as contemporary art movements in general expression,they influenced the art world in many ways. Especially the beginning of the twentieth century opened a new page in the art world. One of the most important and influential of these movements is the current known as impressionism. Although this trend was perceived differently around the day it emerged, it continued to be perceived differntly in every age. İmpressionism, which interacted positively or negativelywith all the movements that came after it, dragged almost all art movements after it.The effects of the current around it continued in different dimensions at different times. İt can be said that while different reactions occurred in different cultures, different interpretations emerged at different times. Post İmpressionism and Claude Monet in contemporary painting. The subject post impressionism contemporary techniques and the use and effects of Claude Monet art techniques on contemporary painting are explained in the study. This work is about contemporary art, impressionism and Claude Monet; İt is aimed to reveal the connections and intersections between them in the context of art and architecture on garden and painting. Monet offers us a unique experience on this subject, as someone who is far from theory and wholly within practical life. İt connects the garden and painting area.

Keywords