Başlangıçta bir kavram ya da teknik bir terim olarak bulunmasa, kuralları ve çerçevesi belirlenmemiş olsa da, insanlar yeryüzünde ortaya çıkıp iletişim kurmaya başladıktan sonra, ister insani düzlemde isterse de kutsal metinler bazında olsun karşılaştıkları olay ya da nesneleri anlamak ve yorumlamak istemişlerdir. İnsanoğlu, var olduğu günden bugüne değin başlangıçta çok bilinçli, sistematik, bilgisel ve yöntemsel olmasa bile bilinçsiz bir şekilde, karşılıklı anlama ve yorumlama ve hatta ve hatta tartışma sürecine girmek suretiyle, esasında yorum bilimin ilk uygulamasını ya da pratiğini yapmıştır. Yorum Bilim, düşünce tarihi içerisinde sadece belli bir dine veya belli bir mezhebe özgü bir hususiyet olmadığı gibi, kuramsal olarak dinsel metinlerle de sınırlı bir husus değildir. Bu bakımdan insanlık tarihinin karanlık sayfaları geriye doğru çevrildiğinde yorum bilim anlayışının, kuramsal çerçevede köken ve doğuş itibariyle antik uygarlıklara kadar uzandığı hatta Hint dinleri ve özellikle de Berahime gibi değişik kültür ve bilim havzalarında dinî ve felsefi düzeyde kullanıldığı gözlemlenmektedir. Bu makalede, İslâm’dan önceki değişik din ve kültür çevrelerinde varlık bulmuş olan yorum bilim anlayışının bu çevrelerde nasıl anlaşılmış olduğunun tespiti ile birlikte anlambilim ve yorum bilim anlayışından çok farklı bir yapı ve statüye sahip olan te’vîl kavramının dinî ve kültürel temelleri tanıtılmış olacaktır.
Although it was not originally a concept or a technical term, its rules and framework were not defined, but after people emerged and began to communicate on earth, they wanted to understand and interpret the events or objects they encountered, whether on the basis of human or sacred texts. Human beings have made the first application or practice of science in the beginning since the day it existed, in the beginning, through a process of mutual understanding and interpretation and even and even discussion, even if it was not very conscious, systematic, informational and methodical. Interpretation Science is not only a particular feature of a particular religion or sect within the history of thought, nor is it theoretically limited to religious texts. In this respect, when the dark pages of human history are turned backwards, it is observed that the understanding of interpretation science dates back to ancient civilizations in terms of origin and birth, and is even used at religious and philosophical level in various cultures and sciences such as Indian religions. In this article, the religious and cultural foundations of the concept of olan evil sahip which has a very different structure and status than semantic and interpretative science will be introduced with the determination of how the understanding of interpretation science has been understood in these circles, which have existed in different religious and cultural environments before Islam.