Katrina Kasırgasında Bir Medea: Jesmyn Ward’ın Kasırga Tutulması Adlı Romanında Medea Mitinin Yansıması

Author :  

Year-Number: 2023-116
Yayımlanma Tarihi: 2023-10-12 10:49:42.0
Language : Türkçe
Konu : Karşılaştırmalı Edebiyat
Number of pages: 8942-8950
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Amerikalı yazar Jesmyn Ward, 2011 yılında kaleme aldığı Kasırga Tutulması (Salvage the Bones) adlı romanında Afrikalı Amerikalı bir ailenin Katrina Kasırgası sırasında yaşadıklarını, aile, sevgi, annelik ve Afrikalı Amerikalı kimliği üzerinden aktarmaktadır.  Kasırga Tutulması, Yunan mitolojisinde yer alan Medea mitini dönüştürerek yeniden üretmektedir. Bu çalışmanın amacı Jesmyn Ward’ın Kasırga Tutulması (Salvage the Bones) adlı romanında yer alan Medea mitine ait yansımaların karşılaştırmalı edebiyat verilerinden yararlanarak metinlerarasılık bağlamında incelemesidir. Metinlerarasılık, metinler arasındaki ilişkiyi açıklayan bir kavramdır. Metinlerarasılık açısından tüm metinler kendilerinden önce gelen metinler, kavramlar, çeşitli dilsel ve kültürel unsurlar ile bağlantılıdır. Yunan mitolojisinin en karmaşık karakterlerinden olan Medea, çekiciliğini yüz yıllar boyu yitirmemiş edebiyat ve sanat tarihinin her döneminde yeniden üretilmiştir. Metinlerarasılık kuramının yöntemleri alıntı, gönderge, anıştırma, alaycı dönüştürme, pastiş, kolaj, brikolaj, palampsest, parodi ve yenidenyazım biçiminde sıralanabilir. Jesmyn Ward’ın romanında Medea mitini yeniden üretirken daha çok alıntı, anıştırma, gönderge ve yeniden yazım yöntemlerine yer verdiği görülmektedir. Medea miti, yoğun olarak Edith Hamilton’ın Mitoloji (Mythology: Timeless Tales of Gods and Heroes) adlı kitabına yapılan alıntı ve göndermelerle romana dâhil edilmektedir. Medea romanın karakterlerinden birine dönüşerek Esch’in hikayesinde yeniden yaşam bulmaktadır. Roman boyunca Medea, başkahraman Esch, pitbul köpeği China ve Katrina Kasırgası arasında annelik, yaşam ve ölüm kavramları bağlamında özdeşim kurulduğu görülmektedir.

Keywords

Abstract

In Salvage the Bones, written in 2011, American author Jesmyn Ward conveys the experiences of an African American family during Hurricane Katrina through family, love, motherhood and African American identity. Salvage the Bones transforms and reproduces the myth of Medea in Greek mythology. The aim of this study is to examine the reflections of the Medea myth in Jesmyn Ward's novel Salvage the Bones in the context of intertextuality, using comparative literature data. Intertextuality is a concept that explains the relationship between texts. In terms of intertextuality, all texts are connected to previous texts, concepts, and various linguistic and cultural elements. Medea, one of the most complex characters of Greek mythology, has not lost its appeal for centuries and has been reproduced in every period of literature and art history. The methods of intertextuality theory can be listed as quotation, reference, allusion, sarcastic transformation, pastiche, collage, bricolage, palimpsest, parody and rewriting. While reproducing the Medea myth in her novel, Jesmyn Ward mostly uses quotation, allusion, reference and rewriting methods. The Medea myth is included in the novel extensively with quotes and references to Edith Hamilton's book Mythology: Timeless Tales of Gods and Heroes. Medea comes to life again in Esch's story by turning into one of the characters of the novel. Throughout the novel, Medea, the protagonist Esch, family’s pit bull dog China, and Hurricane Katrina are identified in terms of motherhood, life and death.

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics